historia firmy

Marka dynamic powstała zimą 1990 roku, kiedy kilku absolwentów Technikum Elektronicznego w Sosnowcu spróbowało handlu elektroniką, otwierając sklep komputerowy w piwnicy pod kościołem. Owa siedziba posiada bardziej ekscytującą historię niż symboliczny „kalifornijski garaż”, gdyż w przeszłości była kostnicą. I tak rozpoczyna się opowieść, która trwa od ponad ćwierć wieku. W tym czasie powstało wiele podmiotów z dynamicznym logo w nazwie, tworzonych z udziałem lub za zgodą właścicieli znaku, ale słowotwórczo, graficznie i historycznie dynamic zawsze kojarzył się z ruchem, innowacyjnościąi kreatywnością, tworząc swój własny „kod genetyczny” pod szyldem dynamic. Jej liderem jest niewątpliwie dynamic technology, będąca spadkobiercą spółki dynamax (pioniera nanotechnologii w kraju), realizująca innowacyjne projekty, które są autorskimi rozwiązaniami firmy i jej podstawowym know-how. Inne firmy z grupy to dynamic trade (dystrybucja i surowce), dynamic brands (art. spożywcze) oraz wiele firm partnerskich m.in. dynamic partner (promocje i merchandising), dynamic materials (handel i surowce).

Dzisiejszy potencjał dynamic to:

  • Chronione znaki towarowe (Urząd Patentowy RP) wraz z główną, nietuzinkową nazwą, rozpoznawalną w każdym języku.
  • Kilkadziesiąt „wysokich” domen internetowych w zakresie wszystkich znaków towarowych.
  • dynaCLOUD (chmura danych) oparta o partnerstwo z Microsoft w zakresie SharePoint Serwer, służącego do zarządzania firmą poprzez internet.
  • Produkty obecne na rynku (m.in. nanomax, Mcintosh i WEARe dynamic)
  • Patenty, licencje i wynalazki w zakresie: modyfikacji nano-cząstek, gruntów budowlanych z nano-komponentami, elastycznych mat grzewczych opartych o nano-rurki węglowe (wraz z Wojskowym Instytutem Technik Inżynieryjnych oraz EIT+ jako finansującym)
  • Obiekt przemysłowy, zapewniający rozwój na wiele lat, mieszczący dwie niezależne linie produkcyjne.
  • Laboratorium chemiczne (m.in. dla potrzeb własnej nano-syntezy).
  • Kapitał własny 5 mln zł
  • Zrealizowany projekt UE z dotacją PARP o wartości 10 mln zł
  • Kadry ze specjalistami z zakresu zarządzania i sprzedaży (dynamic) oraz technologii (dynamax).
  • Projekt przekształcenia firmy w S.A. oraz wprowadzenia jej na giełdę papierów wartościowych.
  • Idea współtworzenia sektora innowacyjnych firm w Polsce, opartych o ideę „wyżyny technologii, nie zaś doliny” jak małpuje większość.
  • Precyzyjnie określona misja:

„dajemy najlepszą jakość i design do ograniczonej opakowaniem przestrzeni, budując długoterminową wartość, a nawet kult produktu, który kiedyś będzie znany jako najlepszy na Świecie”

  • Ugruntowana 25 letnim doświadczeniem wizja rozwoju w kierunku międzynarodowym.Tożsamość, połączona nierozerwalnie z zasadą „Fair Play Only”